Dnes se již pošta k posílání dopisů příliš nevyužívá. Prakticky ji nahradily e-maily a instantní chatovací aplikace, jako jsou Messenger či WhatsApp. Snad jediný, kdo ji stále používá, jsou úřady a nejrůznější firmy, jako například pojišťovny, banky, dodavatelé plynu a elektřiny a podobně. Zkrátka subjekty, které musí svým klientům doručit daný dokument v tištěné formě, pokud mají splnit nařízení zákona.
Je však možné, že i vy budete chtít poslat obyčejný dopis. Jedním z hlavních úkolů je vybrat obálku. Ty mohou být z různých materiálů, ale i různých barev. Nejběžnější a nejpoužívanější jsou ty papírové bílé, avšak neexistují pouze ty. Je však pravdou, že barevné obálky se nehodí pro každou příležitost.
Stačí si jen představit, že by vám přišla faktura za elektřinu v neonově růžové obálce. Asi by vám to nepřišlo příliš profesionální, nehledě na to, že na této barvě by bylo obtížné číst jak adresáta, tak odesílatele. Zvlášť když tyto firmy tam obvykle místo toho dávají svůj znak.
Na druhou stranu, někdy mají svůj účel. Například asi všichni známe zelené volební obálky, ve kterých nám přichází hlasovací lístky. Jejich barva nám na první pohled umožní odlišit je od ostatních a zabránit tomu, abychom je přehlédli.
Barvy se zkrátka používají, když chcete upoutat pozornost. Proto je používají například obchodní řetězce, když posílají své katalogy. Také společnosti, které tvrdí, že jste vyhráli milion/nové auto, stačí když jen zavoláte, ačkoliv jste se do žádné soutěže nepřihlašovali, chtějí, aby jejich materiály byly na první pohled vidět.
V době před volbami pak přichází do schránek letáky nejrůznějších kandidujících stran i jednotlivých politiků. Ani oni nechtějí být přehlédnuti, a tak volí takové barevné schéma, které na první pohled upoutá, a na které se podíváte, ať už jste příznivcem jejich strany, či nikoliv.
Jak je vidět, i barvy na obálkách mají svůj účel. Měly by však být používány pouze zdrženlivě. Jen tak jimi totiž nebudeme zahlceni a budeme jim věnovat pozornost, když bude skutečně potřeba.