Když není kde zaparkovat, musíte popojíždět sem a tam, hledat nějakou volnou skulinu a ztrácíte spoustu času a energie. Do jisté míry by tuto situaci pomohl řešit systém, který vás v kabině vozu na volné parkovací místo upozorní.
Tímto tématem se zabývala např. konference Smart City Expo v pražských Letňanech. V průměru ujedou řidiči v České republice každý rok zhruba 7 tisíc km, což je denně něco kolem 20 km. Velmi smutným konstatováním je fakt, že celou jednu čtvrtinu z této vzdálenosti tvoří vyhledání vhodného místa pro zaparkování. Konference se především zabývala úsporou paliva a snížením výfukových zplodin ve městech, právě v souvislosti se zbytečnými pojížďkami při parkování. Řidič totiž ujede průměrně 4 km, než najde parkovací místo. Nemluvě o lidech, kteří mají omezenou hybnou schopnost a je pro ně problém parkovat příliš daleko od místa, kam směřují.
Smart City Expo
Smart City Expo představila projekt několika nezávislých firem na technologii tzv. inteligentního parkování v Praze. Jedna z prvních pražských radnic, která hodlá nepříznivou situaci s parkováním řešit, je městský obvod Praha 3. Samotný projekt počítá se zapojením soustavy čidel a senzorů, které snímají parkovací místa na území tohoto pražského obvodu, vyhodnocují volný terén pro zaparkování, jeho rozměr, a pochopitelně přesnou GPS polohu. Některá zařízení dokážou dokonce po propojení s řidičem ve voze rezervovat parkovací místo. První pilotní projekt se chystá na Havlíčkově náměstí v Praze 3.
Siemens Smart Parking
Chytrým parkováním se zabývá několik firem, kupříkladu německá firma Siemens vyvíjí čidla pro technologii Siemens Smart Parking. Jedná se o síť snímačů, které řidiče nasměrují k volnému parkovacímu místu, nebo třeba k ordinaci lékaře, pomocí mobilního telefonu.
Zajímavé řešení je i radarové snímání, které má sice menší rozlišovací schopnost než síť čidel, ale nemusí se řešit, na rozdíl od čidel, právní regule na ochranu osobních údajů. Radarové systémy se nyní testují např. v Berlíně, instalují se na lampy pouličního osvětlení a na fasády budov, výhodou je jejich využití i v nepříznivých klimatických podmínkách.