První počítače stály miliony dolarů a byly zablokovány uvnitř místností vybavených speciálními elektrickými obvody a klimatizací. Jediní lidé, kteří je mohli používat, byli vycvičeni, aby napsali programy v jazyce konkrétního počítače. Dnes interakce založené na gestech, používání multidotykových podložek a dotykových obrazovek a zkoumání virtuálních trojrozměrných prostorů nám umožňují komunikovat s digitálními zařízeními způsobem, který se velmi podobá tomu, jakým způsobem komunikujeme s fyzickými objekty.
Tento nový svět je nejen otevřen pro více lidí, ale také umožňuje téměř všem, aby uplatňovali svou vlastní kreativitu a inovativní tendence. Jejich schopnosti již nejsou závislé na tom, zda se jedná o matematika nebo odborníka na kódování.
Programování je nyní mnohem jednodušší, aby bylo právě otevřeno pro lidi bez jakýchkoliv programovacích zkušeností, lze vytvářet komplexní modely virtuální reality, upravovat trojrozměrné světy atd.
Výzkum se zaměřuje na rozvoj další fáze interakce člověk – počítač. Je monitorovaná mozková aktivita lidí v reálném čase a rozpoznávány konkrétní myšlenky. Bude to další krok v historickém pokroku, který přinesl technologii masám lidí a v příštích letech ještě více rozšíří jeho využití.
Neuroheatset by mohl rozpoznat v první fázi vývoje podstatná jména myšlená v několika posledních minutách, toto by vedlo až k takové dokonalosti.
Pokud by si spisovatel představil děj, postavy a prostředí děje, mohl by počítač navrhnout základní předlohu a to buď ve formátu textového souboru nebo ve videoformátu. Přičemž videosoubor by mohl ukazovat scény a dialog vytvořený v mysli spisovatele.
Jakmile lidská myšlenka může komunikovat přímo s počítači, před námi se otevře nový svět. Jednoho dne by se mohly hrát hry ve virtuálním světě, který zahrnuje sociální dynamiku.
Tento typ zkušeností by se neomezil pouze na hraní her. Softwarové platformy, jako je vylepšená verze Versu, by mohly umožnit psát tyhle druhy her, vyvíjející se znaky ve stejném virtuálním prostředí, které obývají.